هدف از انجام یک سفر، چه تجدید قوا و گذران اوقات فراغت باشد و چه دستیابی به امور دنیای تجارت و کسب و کار، نمی توان آن را به طور قطع از حوادث مصون داشت از این رو وجود ضمانتی که هزینه های مالی غیر منتظره را جبران نماید، کاملاً ضروری است. یکی از ابزارهای مناسبی که می توان در راستای جبران هزینه های گزاف پیش بینی نشده در حین سفر از آن بهره برد، بیمه مسافرتی است
بیشتر بخوانیدبیمه مسافرتی عبارت است از پوشش صدمات بدنی و بیماری بیمه شده که پس از شروع سفر بروز نموده و یا عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که ابتلا به آن یا آغاز آن، پس از شروع سفر بوده و موجب درخواست امداد از طرف بیمه شده یا نمایندگان وی شود. بدین ترتیب با وجود یک بیمه نامه مسافرتی معتبر، می توان از جبران هزینه های بستری و درمان در بیمارستانها و مراکز پزشکی، انتقال به مراکز درمانی در اثر حادثه و یا بیماری، فوریتهای دندانپزشکی، ارسال داروهای ضروری، حواله وجه ضمان، حواله وجه نقد و ... آسوده خاطر بود
بیشتر بخوانیدهنگام برنامه ریزی برای سفر کمتر کسی به فکر اتفاق های ناخوشایند می افتد و عده ای خرید بیمه مسافرتی را هزینه ای بیهوده می دانند، اما با اندکی دوراندیشی می توان در مقابل تمام مشکلات بیمه شد. در صورت نداشتن بیمه در سفر، مسافر مجبور می شود که هزینه های یک درمان جزئی یا یک جراحی کوچک را جبران نماید که این امر به نوبه خود می تواند هزینه های گزافی را بر دوش مسافر بگذارد. از این رو سایت مارال برای رفاه مسافرین و رضایت خاطر آنها، همه مسافران را در همه تورها، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار داده است.
همراه داشتن بیمه سفر برای برخی کشورها مانند حوزه شنگن اجباری و در برخی سفرها انتخابی است اما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه ریسک همراه نداشتن بیمه در سفر را قبول نکنید
پوشش های بیمه مسافرتی به گونه ای است که تقریباً برای تمامی مشکلات احتمالی در طول سفر راهکاری دارد. این پوشش ها با توجه به مشخصات بیمه گذار و نوع قرارداد تغییر می کند. پرداخت هزینه های درمان و پزشکی، بازگشت بیمه گذار به کشور در صورت بروز حادثه، برگرداندن افراد درجه ۱ خانواده فرد بیمه گزار، پرداخت هزینه های ارسال دارو، پرداخت تمامی هزینه های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی، پرداخت تمامی هزینه ها در صورت گم شدن مدارک شناسایی، حواله وجه به فرد بیمه گزار، پرداخت هزینه های مربوط به تأخیر در حرکت، پرداخت هزینه در صورت گم شدن بار بیمه گزار، جستجو و ارسال بار بیمه گزار و پرداخت هزینه های ناشی از تأخیر در ارسال بار برخی از حوادث تحت پوشش بیمه مسافرتی برای مسافران عادی هستند
بیمه مسافرتی فقط در خارج از کشور اعتبار دارد و کلیه خدمات آن با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی توسط شبکه بین المللی تضمین و ارائه می گردد. قوانین دریافت خسارت هر شرکت بیمه گذار متفاوت است اما رعایت موارد و نکات زیر به اطمینان هرچه بیشتر برای تسریع روند دریافت خسارت بیمه مسافرتی کمک می کند.
درخواست امداد: با مراکز پاسخگویی 24 ساعته بین المللی (یا دفاتر ایران) تماس بگیرید و مشخصات بیمه نامه، تلفن و شرح مختصری از حادثه را اعلام کنید.
اعلام خسارت: باید تا 7 روز بعد از بستری شدن یا مشاوره پزشکی با شرکت بیمه تماس بگیرید.
اگر فرد با خطر جانی روبه رو باشد قوانین فوق برایش صدق نخواهد کرد. او باید سریعاً به بیمارستان رفته و در اولین فرصت با شرکت بیمه تماس بگیرد
همانطور که می دانید راه های گوناگونی برای خرید بیمه مسافرتی وجود دارد. اولین و معمول ترین راه، خرید بیمه مسافرتی به صورت حضوری و از طریق مراجعه به شعب و نمایندگی های بیمه است که این روش تا حدی منسوخ شده به شمار می رود. دیگری خرید بیمه مسافرتی آنلاین است که سبب سرعت و سهولت در پروسه خرید کاربر می گردد. برای خرید بیمه مسافرتی آنلاین می توانید به صورت مستقیم به وبسایت شرکت بیمه مورد نظر خود مراجعه نمایید و یا اینکه خرید بیمه مسافرتی خود را از طریق سایت مارال به انجام برسانید
بیشتر بخوانید
دوره انتظار در بیمه های مسافرتی معنایی ندارد و اعتبار بیمه نامه به محض درج مهر خروج در پاسپورت آغاز خواهد شد.
بیشتر بخوانید
شرایط پرداخت خسارت نسبت به نوع شرکت بیمهای انتخابی متفاوت است
در هنگام رخ دادن حوادث ممکن است برخی از شرکتهای بیمهای همان لحظه مبلغ خسارت را پرداخت کنند ویا ممکن است بیمهگزار خسارت را بپردازد و بعداً شرکت بیمه خسارت حوادث را پرداخت کند که همه این شرایط بستگی به نحوه توافق شما با شرکت بیمه و شرایط آن دارد
توجه: حتما پیش از اقدام به هر کار و یا پرداخت هزینه به پشتوانه بیمه، با شرکت بیمه و درباره شرایط و مدارک لازم برای اخذ غرامت درباره مشکل خود تماس حاصل نمایید